PENGUMUMAN

SELAMAT DATANG

Selamat berpuasa

semoga hari ini lebih baik dari semalam

Sila tingalkan komen

TERIMAKASIH

PROGRAM TANYALAH SAYANG:

Name:
Email Address:
Kategori Pembaca Pelajar saya
Remaja / Pelajar
Belia / Penuntut IPT
Dewasa
Warga Pendidikan
Komen dan Cadangan penambahbaikan blog.
Kongsikan apa-apa sahaja. Utarakan soalan anda. InsyaAllah, saya akan berusaha menjawabnya.

This contact form was created by Freedback.

Tuesday, March 6, 2012

Kisah pelajar pelik

" en hairul, masuk kali ni, dah dua kali kami tangkap *** **** merayap waktu kelas cikgu. kami cadangkan cikgu beri dia kertas, sueuh dia salin dan duduk diam- diam"

Itulah teguran gkmp kepada saya berkaitan seorang pelajar yang saya anggap pelik. Mungkin pelik kerana saya bukan kaunselor untuk maneliti dan memahami kes pelajar ini. Pelajar ini berkelakuan seperri pelajar tadika. Nak kata lemb, tidak, kerana doa mampu menjawap soalan periksa seperto pelajar normal. Cuma jelakuannya , cara cakapny, cara berinteraksi dengan guru, seolah olah pelajar istimewa .

Saya pernah menyelidik latar belakangnya dari rakan rapatnya . Mereka semua mengakui bahawa, diluar, dia seperti pelajar normal biasa. Ibu bapanya pun menafikan anaknya istimewa. Usaha pihal sekolah unuk menghantarny ke sekolah kelas khas juga tidak berjaya dan mwmdapat bantahan.

Pwebezaan kelkuan yang amat ketara ini disedari oleh seluruh waga sekolah. Namun, seperti tidak boleh berbuat apa apa. Walaupn datang ke sekolah, dia hanya duduk dan bemain mengganggu guru dan rakan bukan setakat rakan kelas, malah rakam di kelas lain dan merayap rayap mangganggu pnp.

Sekiranya ada kaunselor atau pakar yang mbaca post ini, saya mohon pandangan

www.cikguhairul.edu.my boleh dihubungi melalui FB dan YM di cikgu.hairul@yahoo.com atau SMS 0142105606

No comments:

Post a Comment

Listen to Quran