PENGUMUMAN

SELAMAT DATANG

Selamat berpuasa

semoga hari ini lebih baik dari semalam

Sila tingalkan komen

TERIMAKASIH

PROGRAM TANYALAH SAYANG:

Name:
Email Address:
Kategori Pembaca Pelajar saya
Remaja / Pelajar
Belia / Penuntut IPT
Dewasa
Warga Pendidikan
Komen dan Cadangan penambahbaikan blog.
Kongsikan apa-apa sahaja. Utarakan soalan anda. InsyaAllah, saya akan berusaha menjawabnya.

This contact form was created by Freedback.

PBPPP @CBP

BAHAN TAKLIMAT ToT DAN MANUAL PBPPP

Download Isi Kandungan Fail Penilaian Bersepadu Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PBPPP)


Item dan Isi Kandungan Profil PPB Individu Guru

Bahagian Kulit Depan Fail Profil PPB Individu
Nama: 
Jawatan:
Tempat Bertugas: 

Bahagian Isi Fail

A. Peranan Dan Tanggungjawab
1. Vitae Kurikulum
2. Falsafah Pendidikan Negara
3. Skop Kerja
4. Sasaran Kerja Tahunan

B. Pelan Pembangunan Profesional
1. Matlamat Pengajaran/Kepimpinan Masa Hadapan
2. Cadangan Aktiviti Untuk Penambahbaikan
3. Penyertaan Dalam Aktiviti PPB

C. Sumbangan Kepada Organisasi
1. Senarai Tugas Dan Tanggungjawab
2. Sumbangan Kepada Kpm/Jpn/Ppd
3. Penulisan/Penerbitan

D. Bahan Bukti Dalam PdP/Kepimpinan
1. Sukatan Mata Pelajaran/Rancangan Mengajar Dan Penilaian/Perancangan Strategik
2. Contoh Hasil Kerja

E. Anugerah /Pencapaian
1. Anugerah Perkhidmatan
2. Anugerah Dalam Pdp/Kepimpinan/Lain-Lain
3. Jemputan Untuk Konsultasi, Bengkel, Penulisan Dan Lain-Lain

F. Penilaian PdP/Kepimpinan
1. Bahan Bukti Keberkesanan Pengajaran/Kepimpinan
2. Rakaman Video Pengajaran/Kepimpinan
3. Maklum Balas Dan Penilaian Daripada Murid/Ketua Jabatan

SIMULASI

D1 PROFESIONALISME
E1 NILAI PROFESIONAL
A1.1 AMALAN PROFESIONAL
A1.2 HUBUNGAN DENGAN PELANGGAN
E2 SAHSIAH
A2.1 MENGUTAMAKAN PENCAPAIAN
A2.2 KEPANTASAN BERTINDAK
A2.3 KEMATANGAN EMOSI DAN KEYAKINAN DIRI
A2.4 BUDAYA KERJA SEPASUKAN
A2.5 BERFOKUSKAN PELANGGAN
E3 POTENSI
A3.1 KEPIMPINAN BERWAWASAN DAN MEMBUAT KEPUTUSAN
A3.2 PENYESUAIAN PERUBAHAN
A3.3 KEINGINAN MENIMBA PENGETAHUAN
A3.4 PEMIKIRAN KREATIF DAN INOVATIF
E4 KEILMUAN DAN PENGETAHUAN
A4.1 DASAR-DASAR KERAJAAN
A4.2 PERATURAN DAN PEKELILING
A4.3 PENGUASAAN BIDANG TUGAS
A4.4 TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN KOMUNIKASI (TMK)
D2 TUGASAN TAMBAHAN
E1 HUBUNGAN LUAR
A1.1 JALINAN DAN JARINGAN (NETWORKING AND LINKAGES)
E2 TUGASAN SAMPINGAN
A2.1 TUGAS-TUGAS LAIN SELAIN TUGAS HAKIKI
D3 PENGLIBATAN
E1 SUMBANGAN
A1.1 BIMBINGAN DAN PEMENTORAN
A1.2 SUMBANGAN PROFESIONAL DAN/ ATAU SOSIAL

D4 KEMAHIRAN
E1 PERANCANGAN PdP 
A1.1 PENGETAHUAN
A1.2 PERANCANGAN
A1.3 PENGETAHUAN PENTAKSIRAN
E2 PELAKSANAAN PdP
A2.1 PENYAMPAIAN
A2.2 PENGGUNAAN SUMBER PENDIDIKAN
A2.3 KEMAHIRAN KOMUNIKASI 
A2.4 TEKNIK PENYOALAN
A2.5 PENGLIBATAN DAN PENGUASAAN PEMBELAJARAN MURID
E3 PENTAKSIRAN PdP
A3.1 PENILAIAN PRESTASI MURID
KEBERHASILAN
A1.1 PENINGKATAN ILMU / KEMAHIRAN

KEBERHASILAN TUGAS UTAMA (50%)
1.1 Peningkatan pemahaman dan kemahiran murid/pelajar dalam mengaplikasi, menganalisis, mensintesis dan membuat penilaian 10
1.2 Peningkatan pengetahuan sedia ada murid/pelajar semasa dan selepas PdP 10
1.3 Peningkatan perkongsian maklumat dan ilmu pengetahuan serta kemahiran yang dipelajari oleh murid/pelajar 10
1.4 Peningkatan penglibatan murid dalam PdP 10
1.5 Pemulihan dan Pengayaan ilmu dan pengetahuan pelajar 10

KEBERHASILAN TUGAS-TUGAS LAIN (50%)
2.1 Kokurikulum: Peningkatan Penglibatan Murid/pelajar 10
2.2 Kokurikulum : Peningkatan Kemahiran murid / pelajar 10
2.3 Etika dan Kerohanian : Peningkatan Sahsiah , etika dan kerohanian serta identiti nasional murid/pelajar 10
2.4 Kemahiran: Peningkatan kemahiran memimpin , berfikir dan berbahasa melalui penglibatan murid/pelajar 10
2.5 Aspek-aspek lain: Deskripsi-deskripsi Lain 10


Manual Kajian Tindakan

No comments:

Post a Comment

Listen to Quran