Download Isi Kandungan Fail Penilaian Bersepadu Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PBPPP)
Item dan Isi Kandungan Profil PPB Individu Guru
Bahagian Kulit Depan Fail Profil PPB IndividuNama:
Jawatan:
Tempat Bertugas:
Bahagian Isi Fail
A. Peranan Dan Tanggungjawab
1. Vitae Kurikulum
2. Falsafah Pendidikan Negara
3. Skop Kerja
4. Sasaran Kerja Tahunan
B. Pelan Pembangunan Profesional
1. Matlamat Pengajaran/Kepimpinan Masa Hadapan
2. Cadangan Aktiviti Untuk Penambahbaikan
3. Penyertaan Dalam Aktiviti PPB
C. Sumbangan Kepada Organisasi
1. Senarai Tugas Dan Tanggungjawab
2. Sumbangan Kepada Kpm/Jpn/Ppd
3. Penulisan/Penerbitan
D. Bahan Bukti Dalam PdP/Kepimpinan
1. Sukatan Mata Pelajaran/Rancangan Mengajar Dan Penilaian/Perancangan Strategik
2. Contoh Hasil Kerja
E. Anugerah /Pencapaian
1. Anugerah Perkhidmatan
2. Anugerah Dalam Pdp/Kepimpinan/Lain-Lain
3. Jemputan Untuk Konsultasi, Bengkel, Penulisan Dan Lain-Lain
F. Penilaian PdP/Kepimpinan
1. Bahan Bukti Keberkesanan Pengajaran/Kepimpinan
2. Rakaman Video Pengajaran/Kepimpinan
3. Maklum Balas Dan Penilaian Daripada Murid/Ketua Jabatan
SIMULASI
D1 | PROFESIONALISME |
E1 | NILAI PROFESIONAL |
A1.1 | AMALAN PROFESIONAL |
A1.2 | HUBUNGAN DENGAN PELANGGAN |
E2 | SAHSIAH |
A2.1 | MENGUTAMAKAN PENCAPAIAN |
A2.2 | KEPANTASAN BERTINDAK |
A2.3 | KEMATANGAN EMOSI DAN KEYAKINAN DIRI |
A2.4 | BUDAYA KERJA SEPASUKAN |
A2.5 | BERFOKUSKAN PELANGGAN |
E3 | POTENSI |
A3.1 | KEPIMPINAN BERWAWASAN DAN MEMBUAT KEPUTUSAN |
A3.2 | PENYESUAIAN PERUBAHAN |
A3.3 | KEINGINAN MENIMBA PENGETAHUAN |
A3.4 | PEMIKIRAN KREATIF DAN INOVATIF |
E4 | KEILMUAN DAN PENGETAHUAN |
A4.1 | DASAR-DASAR KERAJAAN |
A4.2 | PERATURAN DAN PEKELILING |
A4.3 | PENGUASAAN BIDANG TUGAS |
A4.4 | TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN KOMUNIKASI (TMK) |
D2 | TUGASAN TAMBAHAN |
E1 | HUBUNGAN LUAR |
A1.1 | JALINAN DAN JARINGAN (NETWORKING AND LINKAGES) |
E2 | TUGASAN SAMPINGAN |
A2.1 | TUGAS-TUGAS LAIN SELAIN TUGAS HAKIKI |
D3 | PENGLIBATAN |
E1 | SUMBANGAN |
A1.1 | BIMBINGAN DAN PEMENTORAN |
A1.2 | SUMBANGAN PROFESIONAL DAN/ ATAU SOSIAL |
D4 | KEMAHIRAN |
E1 | PERANCANGAN PdP |
A1.1 | PENGETAHUAN |
A1.2 | PERANCANGAN |
A1.3 | PENGETAHUAN PENTAKSIRAN |
E2 | PELAKSANAAN PdP |
A2.1 | PENYAMPAIAN |
A2.2 | PENGGUNAAN SUMBER PENDIDIKAN |
A2.3 | KEMAHIRAN KOMUNIKASI |
A2.4 | TEKNIK PENYOALAN |
A2.5 | PENGLIBATAN DAN PENGUASAAN PEMBELAJARAN MURID |
E3 | PENTAKSIRAN PdP |
A3.1 | PENILAIAN PRESTASI MURID |
KEBERHASILAN | |
A1.1 | PENINGKATAN ILMU / KEMAHIRAN |
KEBERHASILAN TUGAS UTAMA (50%) | |||
1.1 | Peningkatan pemahaman dan kemahiran murid/pelajar dalam mengaplikasi, menganalisis, mensintesis dan membuat penilaian | 10 | |
1.2 | Peningkatan pengetahuan sedia ada murid/pelajar semasa dan selepas PdP | 10 | |
1.3 | Peningkatan perkongsian maklumat dan ilmu pengetahuan serta kemahiran yang dipelajari oleh murid/pelajar | 10 | |
1.4 | Peningkatan penglibatan murid dalam PdP | 10 | |
1.5 | Pemulihan dan Pengayaan ilmu dan pengetahuan pelajar | 10 |
KEBERHASILAN TUGAS-TUGAS LAIN (50%) | |||
2.1 | Kokurikulum: Peningkatan Penglibatan Murid/pelajar | 10 | |
2.2 | Kokurikulum : Peningkatan Kemahiran murid / pelajar | 10 | |
2.3 | Etika dan Kerohanian : Peningkatan Sahsiah , etika dan kerohanian serta identiti nasional murid/pelajar | 10 | |
2.4 | Kemahiran: Peningkatan kemahiran memimpin , berfikir dan berbahasa melalui penglibatan murid/pelajar | 10 | |
2.5 | Aspek-aspek lain: Deskripsi-deskripsi Lain | 10 |
Manual Kajian Tindakan
No comments:
Post a Comment